Kulturartekotasun minorreko "Fundamentos de la educación multicultural" irakasgaian, ahozko historien inguruko saio ireki hauek antolatu ditugu, interesa duen edonor hurbiltzeko.
2024ko azaroaren 19, 22 eta 25ean, ahozko historien inguruko mintegia landuko dugu Gasteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultatean (Juan Ibáñez de Sto. Domingo, 1), Hizkuntza Gelan (beheko solairua).
- Mintegia gaztelaniaz izango bada ere, euskaraz parte hartu ahal izango da.
- Ez da beharrezkoa saio guztietara etortzea. Saio bakoitza modu autonomoan planteatu da.
- Mintegia doakoa da.
Azaroak 19, 8:30-10:00
Zer dira ahozko historiak? Dinamizatzailea: Ainhoa Ezeiza. Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko irakasle-ikertzailea.
Azaroak 22, 9:00-12:00
Ahozko historien tailerra. Nola egiten dira?
Dinamizatzailea: Javier Encina. UNILCO-espacio nómada, Ilusionista Sozialen Kolektiboa.
Azaroak 25, 10:30-11:30
Ahozko historiak Altzan (Gipuzkoa): eskola eta komunitatea elkarlotzen. Dinamizatzailea: Nahia Delgado de Frutos. Didaktika eta Eskola Antolamendu Saileko irakasle-ikertzailea.
ZER DIRA AHOZKO HISTORIAK?
Guk lantzen ditugun moduan, ahozko historiak eguneroko bizitzaren autogestioa eraikitzeko bizikidetza-tresnak dira.
Prozesu horretan, ahozko historiak mundu-ikuskerak eraikitzeko garraiatzaileak dira, pentsatu/sentitu/egiteko eta erlazionatzeko moduak kontatzeko tresnak. Euren ezaugarri nagusia da eguneroko bizitzatik abiatzen den eraldaketa bultzatzen laguntzen dutela.
Ahozko historien bidez, komunitatearen eta eskolaren arteko zubiak eraiki ditzakegu.
Gehiago jakiteko: http://historiasorales.org/
Mintegian landuko ditugun material kontzeptual-akademikoak:
- Delgado, N., Uranga, I., Encina, J. eta Ezeiza, A. (2019). Historias orales en Educación Infantil y Primaria. In A. Ezeiza eta J. Encina (koord.), Trabajando la lengua desde una perspectiva dialéctica (273-289. orr.). ISM-UPV/EHU. https://ilusionismosocial.org/pluginfile.php/4586/mod_resource/content/2/historiasorales_infantiyprimaria.pdf
- Encina, J. eta Ezeiza, A. (2020). Historias orales como herramienta para la convivencialidad. Revista Latinoamericana Estudios De La Paz Y El Conflicto, 1(2), 13–38. https://doi.org/10.5377/rlpc.v1i2.9828
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina